FAQ

FAQ

Heb je een vraag voor AFAS Live? Bekijk hier de antwoorden op de veelgestelde vragen. Heb je niet gevonden wat je zocht? Neem dan contact op via info@afaslive.nl

Tickets

Hoe kan ik aan mijn ticket zien of deze orgineel en geldig is?

Het is aan kaarten niet te zien of ze geldig zijn. Ze kunnen het juiste logo dragen en voorzien zijn van allerlei veiligheidskenmerken, maar toch ongeldig zijn.

Wij adviseren om enkel en alleen bij de originele kaartverkoper je tickets aan te schaffen. Op onze website linken wij altijd door naar de officiele kaartverkoper, hierbij koop je gegarandeerd officiele kaarten. Indien een concert is uitverkocht en andere partijen toch tickets verkopen, kun je de conclusie trekken dat deze nep zijn. Twijfel je? Check dan www.weetwaarjekoopt.nl om zeker te zijn dat je geen kaarten koopt van een zwarthandelaar.

Waar kan ik veilig kaarten kopen?

In onze agenda op de website kun je een link vinden naar de organisator van het concert of evenement. Klik hier op, en je zult meer informatie over de officiële kaartverkooppunten vinden. Let op: per evenement is er altijd maar 1 officieel verkooppunt.

Waar kan ik veilig kaarten kopen?
De kaartverkoop wordt door de organisator / promotor van het evenement uitbesteed, veelal aan Ticketmaster, See Tickets, Eventim en andere officiële ticketbureau's. De kaartverkoop verloopt dus niet via AFAS Live.

Bij elk evenement op onze website staat vermeld waar je officieel kaarten voor het evenement kunt kopen. Meestal gaat dit online of telefonisch. De kaarten die gekocht worden via onze website worden via de officiële verkoopkanalen verkocht, tegen de vooraf door de organisator van het evenement vastgestelde prijs. Op deze manier betaal je nooit teveel en is het 100% zeker dat het gekochte ticket geldig is. Mocht het evenement niet uitverkocht zijn, dan kun je kaarten kopen aan onze kassa op de avond wanneer het evenement plaatsvindt.

Weet waar je kaarten koopt!
Helaas worden er steeds meer valse of te dure kaarten aangeboden via internet door niet officiële verkoopkanalen. Pas hiervoor op! Wil je weten bij welke officiële kanalen je veilig kaarten kunt kopen? Ga dan naar de website van Weet Waar Je Koopt.

Kan ik online kaarten kopen voor een rolstoelplek?

Bij de meeste concerten kunnen rolstoelgebruikers (plus eventueel een begeleider) plaatsnemen op het speciale rolstoelpodium dat hiervoor gebouwd wordt. Het rolstoelpodium staat achter in de zaal, voor de tribune, en is makkelijk bereikbaar. De ingang en zaal is gelijkvloers. Je komt  op een apart podium te zitten, waarbij je hoger zit dan het staande publiek voor, je hebt dus goed zicht op het podium.

Als het een zittend concert betreft, dan zijn er andere plaatsen gereserveerd voor rolstoelgebruikers. Je komt aan de zijkant te zitten van één van de voorste rijen voor het podium. Wanneer kunt je zien of een show in AFAS Live een zittend concert betreft? Er worden dan verschillende rangen (prijsklassen) genoemd bij de kaartverkoop op onze website.

Verder is er op elke verdieping een apart invalidentoilet aanwezig en uiteraard een lift. Voor parkeren met een invalidenkaart verwijzen wij u naar parkeergarage P-ArenA, gevestigd in de Amsterdam ArenA. Deze parkeergarage beschikt over meerdere invalidenparkeerplaatsen. Onze hoofdentree ligt tegenover de ArenA, aan de andere kant van de ArenA Boulevard.

Ik ben mijn tickets kwijt, wat nu?

Wij verkopen zelf geen tickets en we hebben deze ook niet in ons bezit, daarom verwijzen we je door naar de kaartverkoper. Als je hardcopy tickets hebt besteld kun je het beste contact opnemen met de organisatie waar jij je tickets hebt gekocht. 

Je kunt via de website waar je (online) tickets hebt gekocht inloggen met je account en je ticket opnieuw downloaden, opslaan en printen. Lukt dit niet? Dan kun je contact opnemen met de ticketverkoper, zij kunnen je verder helpen.

Kan ik mijn ticket via een telefoon laten scannen?

Dit verschilt per evenement. De kaartverkoper van het evenement bepaalt of je via jouw mobiel kunt scannen of niet. Wij adviseren voor de zekerheid om de tickets uit te printen en mee te nemen.

Wil je toch weten of kaarten via een mobiel gescand kunnen worden, dan verwijzen wij je door naar de organisatie of de officiële kaartverkoper. Kijk hiervoor op de evenementenpagina in onze agenda.

Op mijn ticket staat ‘vrije staan- en zitplaatsen’. Wat betekent dit?

Vrije staan- en zitplaatsen houdt in dat je zelf kunt kiezen of je wilt staan of zitten bij een concert. We hebben in onze zaal naast plek voor staanplaatsen, ook een tribune beschikbaar met plaats voor ruim 700 zitplaatsen. Daarnaast hebben we op de tweede verdieping een balkon, hier is plek voor ongeveer 650 zitplaatsen.

Het is niet mogelijk om zitplaatsen van te voren te reserveren. Als je graag wilt zieten adviseren we om op tijd aanwezig te zijn, zodat je zelf een zitplaats kunt uitzoeken. De deuren van de zaal gaan meestal om 18.30 uur open (check voor de zekerheid altijd onze website voor actuele tijden).

Locatie

Is er een plattegrond?

De indeling van de zaal qua stoelen wordt bepaald door de organisator van het evenement. De organisator is verantwoordelijk voor de indeling, vanwege de grootte van het podium. Dit is de reden dat er geen standaard plattegrond met daarop alle rijen en stoelnummers beschikbaar is op onze website. Op de website van de ticketverkooporganisatie kun je een plattegrond vinden.

Waar kan ik het beste parkeren?

e kunt de auto parkeren in de omliggende parkeergarages.  De dichtstbijzijnde garages zijn: P6 en P1 (ArenA)*. Op onze website lees je alle informatie over de parkeergelegenheden. Aan onze kassa kun je uitrijkaarten (dag-parkeerkaarten) kopen voor 12 euro.

*Let op: P1, P3, P4/5 en P6 maken gebruik van andere uitrijkaarten dan de overige parkeergarages. Vermeld bij het kopen van een uitrijkaart duidelijk waar u uw auto heeft geparkeerd. Meer informatie over uitrijkaarten leest u onder het kopje 'Uitrijkaarten' op deze pagina

Parkeerkaarten / uitrijkaarten

Als je in één van de omliggende garages parkeert, dan kun je bij onze kassa een uitrijkaart kopen. Dit is een dagkaart en is voordeliger als je de hele avond parkeert. Bovendien kun je met deze kaart een wachttijd bij de betaalautomaat vermijden, want je kunt met de uitrijkaart direct uitrijden.

Wij verkopen uitrijkaarten voor de volgende parkeerlocaties: P1, P3,P4/5, en P6. Een uitrijkaart kost 12 euro.

Wil je een uitrijkaart kopen, onthoud dan op welke parkeerlocatie uw auto staat geparkeerd en geef dit door aan onze kassamedewerker. Omdat er verschillende soorten uitrijkaarten in omloop zijn, is het belangrijk dat je de juiste uitrijkaart meekrijgt.

Overig

Hoe kan ik op de hoogte blijven van alle concerten in AFAS Live?

Via onze agenda kun je op de hoogte blijven van evenementen die in AFAS Live plaats zullen vinden. Als eerste op de hoogte zijn van nieuwe concerten? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief. Ook kun je het nieuws volgen via social media zoals Twitter, Facebook, Instagram en LinkedIn.

Wat is de minimale leeftijd om een concert te kunnen bezoeken?

De minimumleeftijd verschilt per evenement. Wij hanteren een adviesleeftijd van 16 jaar of ouder. Indien je nog geen 16 jaar bent wordt aangeraden om samen te gaan met iemand die 18 jaar of ouder is.

Voor dance-evenementen en nachtfeesten geldt vaak een minimumleeftijd van 18 jaar. Je kunt klikken op onze agenda en kiezen voor de show waar je naartoe wilt. Indien er een minimumleeftijd wordt gehanteerd staat dit nadrukkelijk op de evenementenpagina.

Mag ik een camera meenemen?

Hoewel het fotograferen met mobiele telefoons nauwelijks is tegen te gaan, is fotograferen bij een concert officieel niet toegestaan. Het meenemen van selfie-sticks, professionele camera’s (met verwisselbarelenzen), film-, geluids-, go pro toestellen en anderebeeldopnameapparatuur is niet toegestaan. Het is echter altijd aan de band zelf of het publiek tijdens het evenement foto’s mag maken. Het kan voorkomen dat op de avond zelf door de organisator besloten wordt dat camera’s niet worden toegelaten.

Wat mag ik niet meenemen naar binnen?

gevaarlijke voorwerpen, waaronder wapens, messen, vlaggenstokken, selfie-sticks, glas- en/of blik;
eet- en drinkwaren;
(soft/hard)drugs en alcohol;
giftige, licht brandbare of licht explosieve materialen, vuurwerk;
skates, fietsen, steps, skateboards etc.;
eigen (opklapbare) stoelen/krukjes
(huis)dieren;
go pro toestellen, professionele foto- en video- en audio opnameapparatuur alle overige zaken welke, naar het uitsluitende oordeel van de directie van AFAS Live en de door de directie van AFAS Live aangewezen personen, een gevaar kunnen opleveren voor de gezondheid, veiligheid en openbare orde.

Mag er worden gerookt in de zaal?

Nee, AFAS Live is sinds 1 juli 2008 een rookvrije locatie. In het gebouw mag niet worden gerookt met uitzondering van de aangegeven rookruimte, te vinden op de eerste verdieping. Deze ruimte is voorzien van uitstekende ventilatie en afzuiging om de rokende bezoekers een goed alternatief te bieden.

Waar kan ik terecht voor verloren voorwerpen?

Ik ben wat verloren, wat nu?

Voor verloren voorwerpen kun je op werkdagen met onze receptie bellen: 0900-687 42 42 (€ 0,13 p/m). Kies optie '2', dan wordt je doorverbonden met de receptie. Je kunt ook een email sturen: info@afaslive.nl, stuur daarbij een zo volledig mogelijke omschrijving van wat je verloren bent.

Hoe hard staat het geluid?

Live muziek is onze specialiteit, dus houden wij het geluid (gemeten in "dB") gedurende een show voor de veiligheid nauwlettend in de gaten. Wij meten het geluid gedurende een show twee keer. Mocht de geluidsnorm onverhoopt toch worden overschreden, dan wordt er direct ingegrepen. Je kunt uiteraard zelf ook bijdragen aan de bescherming van jouw gehoor.

AFAS Live is een samenwerking met Thunderplugs aangegaan. De speciale oordoppen beschermen jouw oren niet alleen, maar het unieke filter zorgt er ook voor dat de muziek optimaal tot zijn recht komt. Zo geniet je veilig van jouw favoriete muziek. Thunderplugs oordoppen hebben een unieke pasvorm en zitten daarom als gegoten. Ze gaan bovendien lang mee! Daarbovenop zijn de oordoppen als beste uit de test gekomen bij Vara Kassa.

Thunderplugs oordoppen zijn verkrijgbaar bij alle kassa’s in de Entree en Foyer, deze kosten 10 euro. In de zaal wordt op de schermen een presentatie getoond ter herinnering aan de (plaats van) verkoop van de gehoorbeschermers. Dus neem geen risico en bescherm je gehoor!

Doet AFAS Live ook aan MVO?

Ja, AFAS Live houdt zich steeds meer bezig met milieubewust en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Meer informatie kunt u vinden onder het kopje MVO en INFO.

Andere vraag

Heb je een vraag die er niet bij staat? Dan kunt je ons een email sturen via info@afaslive.nl of bellen naar 0900 - 687 42 42 (€ 0,15 p/m). Kies optie '2', dan wordt je doorverbonden met de receptie.

Zijn er hotels in de buurt?

Klik hier te kijken welke hotels in de buurt van AFAS Live liggen.

Faciliteiten

Hebben jullie kluisjes / gaderobe ?

Garderobes: op elke verdieping hebben we een garderobe. Het weghangen van jassen in de garderobe is gratis, alleen voor het wegbergen van tassen worden twee consumptiemunten in rekening gebracht.

Kluisjes: wij hebben twee soorten kluisjes. Kluisjes met een kaart en kluisjes met een sleutel

Kluisjes met een kaart: Deze bevinden zich na binnenkomst aan de linkerkant. Je kunt bij de lockerbalie een lockerkaart kopen. Na inlevering van deze kaart (bij onze kassa in de entree) krijgt je de borg terug.

Kluisjes met een sleutel: Deze bevinden zich na binnenkomst aan de rechterkant, naast de garderobe. Ook hier is een lockerbalie aanwezig.

Voor een kluisje betaal je borg en je kunt jezelf melden bij de naastgelegen lockerbalie. Bij dance evenementen is het mogelijk dat er op meerdere plekken in het gebouw kluisjes worden geplaatst. De prijzen voor beide lockers zijn hetzelfde.

Voor dance evenementen geldt een prijs van 10 euro, waarvan 4 euro borg na afloop wordt terugbetaald. Voor overige concerten geldt een prijs van 6 euro, waarvan 2 euro borg na afloop wordt terugbetaald.

Zijn er faciliteiten voor invaliden?

Iedereen is welkom in AFAS Live, daarom vinden wij het belangrijk dat het gebouw voor iedereen toegankelijk is.

Als je in een rolstoel komt, kun je zonder problemen naar de zaal vanuit de hoofdentree. Zowel de hoofdentree als de zaal zijn gelegen op de begane grond. Bij een standing show is het rolstoelpodium gelegen voor de tribune, achter in de zaal. Bij zittende shows zijn de rolstoelplaatsen voorin de zaal, aan de zijkant van de eerste rijen voor het podium. Als je gebruik wilt maken van het rolstoelplatform dien je rolstoel- begeleidersticket te kopen (voor jezelf en je begeleider).

Als je als rolstoelgebruiker na afloop van het concert naar de aftershow in de Beat Box (1e etage) wil, kan je gebruik maken van de lift. Verder is er op iedere verdieping een invalidentoilet beschikbaar.

Wat kan ik met overgebleven munten doen?

Als je munten over hebt na een bezoek, kun je deze munten weer gebruiken voor een volgend bezoek aan AFAS Live. De munten blijven gewoon geldig. Als je nog munten over hebt van een paar jaar terug, dan kunt u deze bij de kassa inwisselen en krijgt je hiervoor de waarde in geld terug. Je kunt dan weer nieuwe munten kopen.

Ga je voorlopig niet meer naar een evenement en wil je jouw munten inwisselen, dan kun je op dagen wanneer er een evenement is, langs bij onze kassa om de munten in te leveren. Je krijgt dan de waarde in geld terug. De kassa bevindt zich in onze hoofdentree en is alleen geopend op dagen (meestal in de avond) wanneer er een evenement plaatsvindt. Bekijk hiervoor onze agenda. Vanaf het tijdstip dat de deuren open gaan, gaat de kassa ook open en kun je jouw munten inwisselen.

dance4life Wij steunen dance4life! Help mee en doneer je munten na afloop in de doneerboxen (bij de pilaren in de entree) en steun het goede doel!

Horeca

Hoe gaat AFAS Live om met het 18+ horecabeleid?

Vanaf 1 januari 2014 geldt de Drank- en Horecawet. Bezoekers onder de 18 jaar mogen geen alcohol meer bestellen of nuttigen. Het is belangrijk dat je altijd een geldige legitimatie bij je hebt. Bij twijfel zullen we daar om vragen. Het is verboden alcohol te kopen en door te geven aan bezoekers onder de 18. Bij constatering word je de toegang ontzegd. Dit geldt ook voor de bezoeker die alcohol aanneemt. Meer informatie hierover vindt je hier.

Mag ik zelf eten en drinken meenemen?

Nee, dit is helaas niet toegestaan. Je kunt wel bij één van onze horeca-uitgiftepunten drinken kopen. Daarnaast beschikken we over een Grab and Go kiosk en mobiele foodstands in de Foyer, waar we elke concertavond een grote diversiteit van heerlijke, biologische producten tegen een vriendelijke prijs aanbieden. Van verse wraps tot ambachtelijke pizzapunten en van gezonde salades en smoothies tot black angus burgers. Geopend vanaf het moment dat de deuren open gaan tot het eind van het concert.

Neem vooraf contact met ons op in het geval van speciale diëten of allergieën.

Kan ik vooraf een hapje eten?

Jazeker! In AFAS Live zijn diverse horeca-uitgiftepunten. We verkopen diverse non-alchoholische en alcoholische dranken. Alcoholische dranken worden alleen verkocht aan bezoekers vanaf 18 jaar. Bij twijfel vragen wij om een legitimatiebewijs.

In 2015 werd in onze locatie Restaurant First geopend, waar je terecht kunt voor een heerlijk 3-gangen menu vol bekende smaken in een nieuw jasje. Restaurant First  bevindt zich op de eerste verdieping met uitzicht op onze Foyer. Restaurant First is een uur eerder geopend dan de zaaldeuren, zo kun je onbezorgd genieten van een diner en zorgen wij dat je op tijd voor het concert de zaal in kunt. Let wel; als je dineert in Restaurant First kun je niet eerder de zaal in dan het overige publiek.

Weinig tijd, maar wel zin in een verse maaltijd? Bezoek dan Grab & Go de foodstands in de Foyer. Daar presenteren we elke concertavond een grote diversiteit van heerlijke, biologische producten tegen een vriendelijke prijs. Van verse wraps tot ambachtelijke pizzapunten en van gezonde salades en smoothies tot black angus burgers. Geopend vanaf het moment dat de deuren open gaan tot het eind van het concert.

Concert / Evenement

Tot hoe laat kan ik naar binnen?

Onze deuren blijven geopend gedurende de show. Later naar de show komen is geen probleem, maar als je eenmaal binnen bent en naar buiten gaat, is het niet meer mogelijk om weer terug naar binnen te gaan.

Hoe laat begint een concert?

Een week voorafgaand aan het concert wordt het tijdschema bekend gemaakt, dit plaatsen wij dan ook in de agenda op onze website.

Als er een voorprogramma bekend is, dan is de genoemde aanvangstijd de aanvangstijd van het voorprogramma en begint de hoofdact later.

Hoe laat is een concert afgelopen?

Dit verschilt per evenement. De eindtijd van een concert wordt meestal een week van te voren bekend gemaakt. We proberen rekening te houden met mensen die gebruik maken van het openbaar vervoer. Daarom wordt er door organisatoren geprobeerd om de concerten uiterlijk om 23.00 uur te laten eindigen. De genoemde 'verwachte eindtijd' op onze site is dan ook niet meer dan de verwachting en een richtlijn. Bekijk onze agenda voor een eventuele tijdschema's.

Wat houdt de aftershow precies in?

Als onderdeel van een concert is er meestal na afloop een aftershow in de Beat Box op de 1e verdieping. Iedereen die zin heeft in een naborrel en een dansje kan op de klanken van de band of dj is welkom. De aftershow is gratis toegankelijk. De band of dj zorgt ervoor dat je nog even lekker kunt nagenieten, omdat de muziek op de aftershow wordt aangepast aan het genre van de artiest.

Er wordt gesproken over een evenement, maar het staat niet online.

Er worden alleen evenementen op onze website vermeld als deze door de organisator of promotor zijn bevestigd. Het gebeurt wel eens dat een artiest zich het recht voorbehoudt om de aankondiging van een concert als eerste op zijn of haar eigen site aan te kondigen. Blijf dus onze website controleren om te kijken via welke officiële kaartverkoper je kaarten kunt kopen en wanneer de kaartvoorverkoop start.

Het concert is uitverkocht, komen er nog kaarten vrij?

Wanneer een concert is uitverkocht, zijn er geen kaarten meer verkrijgbaar. Er wordt niet met wachtlijsten gewerkt. Is een concert uitverkocht, dan wordt dit op onze website aangegeven. We doen er alles aan om de website zo goed mogelijk up to date te houden.

In sommige gevallen komen last-minute kaarten vrij, de concertorganisator maakt dit bekend. Dit weten we echter nooit van te voren, maar houd onze social media in de gaten.

Afgelaste en verplaatste concerten

Als een evenement om wat voor reden dan ook wordt afgelast of verplaatst, wordt hiervan een melding gemaakt op onze website. De organisator / promotor van het evenement bepaalt hoe of wat er gedaan moet worden om eventueel restitutie te verkrijgen.

Organiseert AFAS Live alle concerten zelf?

Nee, AFAS Live is wel de locatie waar het evenement plaats vindt, maar is in de meeste gevallen niet inhoudelijk betrokken bij de organisatie / productie en kaartverkoop van het evenement. Als je wilt weten welke organisator het concert organiseert waar jij heen wilt, kun je klikken op de evenementenpagina in onze agenda.