Belangrijke informatie Covid-19 AFAS Live klik hier

FAQ

FAQ

Heb je een vraag voor AFAS Live? Bekijk hier de antwoorden op de veelgestelde vragen. Heb je niet gevonden wat je zocht? Neem dan contact op via info@afaslive.nl.

Corona maatregelen

Heb ik een coronatoegangsbewijs nodig om een evenement in de AFAS Live te bezoeken?

Op dit moment hebben bezoekers vanaf 13 jaar een coronatoegangsbewijs nodig om evenementen in de AFAS Live te bezoeken. Dit toegangsbewijs kun je via de CoronaCheck-app of coronacheck.nl aanmaken met:

• Een negatieve testuitslag van maximaal 24 uur oud van een van de Testen voor toegang testlocaties (www.testenvoortoegang.nl). Momenteel is deze test gratis;
• Een vaccinatiebewijs;
• Een herstelbewijs van maximaal 6 maanden oud.

Hoe werkt het coronatoegangsbewijs?

Om toegang te krijgen tot evenementen in de AFAS Live moet je naast je toegangsticket ook je coronatoegangsbewijs in de CoronaCheck-app of op papier laten zien. Let op: een printje van je testuitslag is niet geldig als coronatoegangsbewijs.

Met de CoronaCheck-app zet je jouw negatieve testuitslag om in een coronatoegangsbewijs met QR code die kan worden gescand bij de ingang. Dit doe je met de ophaalcode die bij je negatieve testresultaat ontvangt. Ook kun je, na volledige vaccinatie en het hebben van een vaccinatiebewijs in de Coronacheck app, een coronatoegangsbewijs aanmaken.

Je laat vervolgens je QR-code scannen bij de ingang. De geldigheid van het coronatoegangsbewijs wordt gecontroleerd in combinatie met je ID-bewijs. Is je QR-code geldig? Dan mag je naar binnen. Let op: je kunt maar voor één persoon een coronatoegangsbewijs in de CoronaCheck-app laten zien. Iedere bezoeker heeft dus een eigen telefoon met de app nodig.

Let op:
• Zonder een officiële QR-code, geprint (coronacheck.nl/print) of op je telefoon, mogen we je niet naar binnen laten. Papieren vaccinatiebewijzen, het gele boekje of andere documentatie is niet geldig als Coronatoegangsbewijs. We hebben hiervoor echt de QR-code nodig;
• Neem je ID (rijbewijs, ID kaart of paspoort) mee! Een bankpas of kopie/foto van je ID op je telefoon is niet geldig;
• Indien je bent gevaccineerd, zorg er dan voor dat je beide vaccinaties toevoegt in de CoronaCheck App. Dit kun je doen met behulp van je DigiD. Je moet ook zelf je tweede vaccinatie toevoegen, dit gebeurt niet automatisch;
• Check voordat je naar de zaal gaat of je Nederlandse QR-code werkt op je telefoon;
• Het advies is om de code in de CoronaCheck-app thuis alvast aan te maken. De app kan de code vervolgens opslaan. Een internetverbinding bij de toegang van jouw locatie is daarom niet noodzakelijk;
• Zorg ervoor dat de tijd van je telefoon automatisch staat ingesteld. Indien je de tijd handmatig hebt ingesteld kan deze mogelijk niet overeenkomen met de daadwerkelijke tijd, wat ervoor kan zorgen dat er een rood scherm verschijnt bij het scannen van je QR-code.

Meer informatie vind je via www.coronacheck.nl of neem contact op met de CoronaCheck Helpdesk via 0800-1421 of helpdesk@coronacheck.nl. De helpdesk is bereikbaar van maandag t/m zondag van 08.00 tot 20.00 uur.

Is het gele boekje geldig als coronatoegangsbewijs?

Nee, alleen een toegangsbewijs in de CoronaCheck-app middels een QR-code (of een geprinte versie daarvan) is geldig.

Is een printje van de QR-code geldig als toegangsbewijs?

Een bewijs op papier is handig als je geen smartphone hebt. Je kunt via deze link direct een geprinte versie downloaden. Telefonisch kun je via 0800-1421 o.v.v. je BSN een geprinte versie van de QR-code opvragen. Er kan een paar dagen overheen gaan voordat je je print per post ontvangt wanneer je het telefonisch aanvraagt, hou daar rekening mee.

Is een rijbewijs een geldig ID?

Ja een rijbewijs, paspoort of identiteitsbewijs is een geldig ID-bewijs in Nederland.

Ik heb geen smartphone/CoronaCheck-app, wat nu?

Heb je geen smartphone? Dan kun je via deze link een coronatoegangsbewijs maken dat je kunt uitprinten. Telefonisch kun je via 0800-1421 o.v.v. je BSN een geprinte versie van de QR-code opvragen. Er kan een paar dagen overheen gaan voordat je je print per post ontvangt wanneer je dit telefonisch aanvraagt, hou daar rekening mee.

Meer informatie vind je via www.coronacheck.nl of neem contact op met de CoronaCheck Helpdesk via 0800-1421 of helpdesk@coronacheck.nl. De helpdesk is bereikbaar van maandag t/m zondag van 08.00 tot 20.00 uur.

Heb ik internet nodig om mijn QR-code te laten controleren?

Het scannen aan de deur kan zonder internet. Wel heb je minimaal één keer per dag internetverbinding nodig om een configuratie van de app op te halen. Alle informatie over het gebruik van CoronaCheck Scanner is te vinden op deze pagina.

Ik ben gevaccineerd, moet ik dan nog steeds een test voor toegang doen?

Als je volledig gevaccineerd bent en je gegevens zijn beschikbaar in de CoronaCheck-app, kun je ook een coronatoegangsbewijs maken. Dan is een test niet nodig. Mocht dat nog niet kunnen in jouw geval dan is een test wel noodzakelijk voor een coronatoegangsbewijs.

Kijk voor meer informatie op www.testenvoortoegang.nl.

Hoe kan ik als bezoeker uit het buitenland (binnen Europa) een coronatoegangsbewijs krijgen?

Als buitenlandse bezoeker kun je ook een test inplannen bij Testen voor Toegang. Of laat met de DCC (de internationale/Europese app waar ook mee gereisd wordt) een groen vinkje zien bij volledige vaccinatie.

Ben je met een Europees Digitaal Corona Certificaat (DCC) van een ander land naar Nederland gekomen? Je kunt dezelfde QR-code ook gebruiken om naar een evenement te gaan. Dit is meestal als je DCC gebaseerd is op een vaccinatiebewijs of een herstelbewijs. Je QR-code moet wel voldoen aan de Nederlandse toegangseisen: bijvoorbeeld dat je pas als volledig gevaccineerd wordt beschouwd wanneer ook de bijbehorende “wachttijd” na de vaccinatie voorbij is. Anders verschijnt er een rood scherm bij de entree.

Hoe kan ik als bezoeker uit het buitenland (buiten Europa) een coronatoegangsbewijs verkrijgen?

Voor bezoekers afkomstig van buiten Europa geldt dat je altijd getest moeten worden via Testen voor Toegang. Zelfs als je volledig gevaccineerd bent. De testuitslag (QR-code) kan vervolgens ingeladen worden in de CoronaCheck-app.

Let op! Het DCC is 72 uur geldig en voor toegang moet je 24 uur van tevoren in bezit zijn van een negatieve testuitslag. Heb je een DCC verkregen met een negatieve reistest, dan kan het zijn dat je je als internationale bezoeker opnieuw moet laten testen in Nederland.

Ik ben niet gevaccineerd en ik wil ook niet testen. Kan ik een concert bezoeken?

De concertorganisator bepaalt hoe zij de regels van de Rijksoverheid gaan opvolgen bij de entree. Informatie van de Rijksoverheid m.b.t. evenementen per 25 september 2021 is hier te vinden.

Op dit moment legt de overheid extra maatregelen op aan het organiseren van evenementen. Een van die maatregelen is het coronatoegangsbewijs. Dit bewijs krijg je:

• Met een negatieve testuitslag van maximaal 24 uur oud van een van de Testen voor toegang testlocaties. Momenteel is deze test gratis;
• Een vaccinatiebewijs;
• Een herstelbewijs van maximaal 6 maanden oud.

Zit er afstand tussen de zitplaatsen?

Omdat de evenementen op dit moment aan de hand van testen voor toegang worden gehouden, mag de 1,5 meter in de zaal worden losgelaten. Je zit en staat dus naast andere bezoekers in de zaal. Iedereen heeft bij binnenkomst een geldig corona toegangsbewijs moeten laten zien.

Ik wil graag met een vriend(in) naar een concert, mogen wij naast elkaar zitten zonder 1,5 meter afstand te houden?

Omdat deze concerten aan de hand van testen voor toegang worden gehouden, mogen we de 1,5 meter in de zaal loslaten. Bezoekers zullen dus naast elkaar zitten en staan.

Zijn mondkapjes in de zaal verplicht?

Wij houden ons aan de richtlijnen van de Rijksoverheid, dat betekent dat mondkapjes niet meer verplicht zijn in de concertzaal. Mocht je met het openbaar vervoer komen, houd er dan rekening mee dat je hier wel een mondkapje moet dragen.

Mag ik meezingen tijdens het concert?

Neuriën, hummen, zingen, juichen: het mag weer!

Is de luchtkwaliteit in de zalen veilig?

Met de geavanceerde ventilatiesystemen in onze concertzaal voldoen wij aan de door de overheid gestelde richtlijnen ten aanzien van ventilatie.

Voor ons heeft de veiligheid van de bezoekers en medewerkers de hoogste prioriteit. We houden daarom ook de actuele overheidsadviezen met betrekking tot ventilatiesystemen in de gaten en volgen we deze waar nodig op.

Wordt er extra schoongemaakt?

Ja, naast extra hygiënemaatregelen zijn er ook extra schoonmaakrondes ingepland.

English: How can I get a COVID Certificate (EU)?

As a foreign visitor from a EU-country you can plan a covid-test at Testen voor Toegang, or show the Digital Corona Certificate (with which you can also travel within the EU) which can be acquired when you're fully vaccinated.

Did you travel to the Netherlands with a DCC? This QR-code can also be used to participate in events. This DCC is often based on a full vaccination or after recovery. The QR-code does have to comply with the Dutch demands: for example that the code is only valid for a full vaccination after a certain amount of "waiting time" has passed.

English: How can I get a COVID certificate (non-EU)?

For visitors from outside the EU the following applies: you always have to get tested by Testen voor Toegang before participating in an event in the Netherlands. Even if you're fully vaccinated. The results of this test (QR-code) can then be uploaded into the CoronaCheck App.

Attention! The DCC is valid for 72 hours, but in order to participate in an event the test result cannot be older than 24 hours. Did you acquire a DCC with a negative test for travel? In this case it is possible that you need to get tested again in the Netherlands.

Tickets

Waar kan ik veilig kaarten kopen?

In onze agenda kun je een link vinden naar de organisator van het concert of evenement (onder het blok met ticketinformatie). Hier vind je meer informatie over de officiële kaartverkooppunten. Let op: per evenement is er altijd maar 1 officieel verkooppunt.

Waar kan ik veilig kaarten kopen?
De kaartverkoop wordt door de organisator/promotor van het evenement uitbesteed, veelal aan Ticketmaster, Eventim, de organisatie zelf of andere officiële ticketbureau's. De kaartverkoop verloopt dus niet via AFAS Live.

Bij elk evenement op onze website staat vermeld waar je officieel kaarten voor het evenement kunt kopen. Meestal gaat dit online of telefonisch. De kaarten die gekocht worden via onze website, worden via de officiële verkoopkanalen verkocht, tegen de vooraf door de organisator van het evenement vastgestelde prijs. Op deze manier betaal je nooit teveel en is het 100% zeker dat het gekochte ticket geldig is. Mocht het evenement niet uitverkocht zijn, dan kun je kaarten kopen aan onze kassa op de avond wanneer het evenement plaatsvindt.

Weet waar je kaarten koopt!
Helaas worden er steeds meer valse of te dure kaarten aangeboden via internet door niet officiële verkoopkanalen. Pas hiervoor op! Wil je weten bij welke officiële kanalen je veilig kaarten kunt kopen? Ga dan naar de website van Weet Waar Je Koopt.

Hoe kan ik aan mijn ticket zien of deze origineel en geldig is?

Het is aan de tickets niet te zien of deze geldig zijn. Kaarten kunnen het juiste logo dragen en voorzien zijn van allerlei veiligheidskenmerken, maar toch ongeldig zijn.

Wij adviseren om enkel en alleen bij de originele kaartverkoper je tickets aan te schaffen. Op onze website linken wij altijd door naar de officiële kaartverkoper, hierbij koop je gegarandeerd officiële kaarten.Twijfel je? Check dan www.weetwaarjekoopt.nl om zeker te zijn dat je geen kaarten koopt van een zwarthandelaar.

Kan ik online kaarten kopen voor een rolstoelplek?

Bij de meeste concerten kunnen rolstoelgebruikers (plus eventueel een begeleider) plaatsnemen op het speciale rolstoelpodium dat hiervoor gebouwd wordt. Het rolstoelpodium staat bij de meeste shows achter in de zaal, voor de tribune, en is makkelijk bereikbaar. De ingang en zaal is gelijkvloers. Je komt op een apart podium te zitten, waarbij je hoger zit dan het staande publiek. Je hebt dus goed zicht op het podium.

Als het een zittende show betreft, dan zijn er andere plaatsen gereserveerd voor rolstoelgebruikers. Je komt aan de zijkant te zitten van één van de voorste rijen voor het podium. Wanneer je kunt zien of een show in AFAS Live een zittend concert betreft? Er worden dan verschillende rangen (prijsklassen) genoemd bij de kaartverkoop, op de pagina van het event in onze agenda.

Verder is er op elke verdieping een apart invalidentoilet aanwezig en een lift. Voor parkeren met een invalidenkaart kun je hier kijken. Alle garages hebben mindervalide parkeerplekken. Onze hoofdentree ligt tegenover de ArenA, aan de andere kant van de ArenA Boulevard.

Ik ben mijn tickets kwijt, wat nu?

Wij verkopen zelf geen tickets en we hebben deze ook niet in ons bezit, daarom verwijzen we je door naar de kaartverkoper. Als je hardcopy tickets hebt besteld kun je het beste contact opnemen met de organisatie waar jij je tickets hebt gekocht. 

Via de website van de kaartverkoper waar je (online) tickets hebt gekocht, kun je inloggen met jouw eigen account en je ticket opnieuw downloaden, opslaan en printen. Lukt dit niet? Dan kun je contact opnemen met de ticketverkoper.

Kan ik mijn ticket via een telefoon laten scannen?

Dit verschilt per evenement. De kaartverkoper van het evenement bepaalt of tickets via een telefoon gescand kunnen worden. Wij adviseren voor de zekerheid om de tickets uit te printen en mee te nemen.

Wil je toch weten of kaarten via een mobiel gescand kunnen worden, dan verwijzen wij je door naar de organisatie of de officiële kaartverkoper. Kijk hiervoor op de pagina van het evenement in onze agenda.

Op mijn ticket staat ‘vrije staan- en zitplaatsen’. Wat betekent dit?

Vrije staan- en zitplaatsen houdt in dat je zelf kunt kiezen of je wilt staan of zitten bij een concert. We hebben in onze zaal naast plek voor staanplaatsen, ook een tribune beschikbaar met ruim 700 zitplaatsen. Daarnaast hebben we op de tweede verdieping een balkon, dit zijn ongeveer 650 zitplaatsen.

Het is niet mogelijk om zitplaatsen van te voren te reserveren. Als je graag wilt zitten, adviseren we om op tijd aanwezig te zijn, zodat je zelf een zitplaats kunt uitzoeken. De deuren van de zaal gaan meestal om 18.30 uur open (check voor de zekerheid altijd de agenda voor actuele tijden).

Concert / Evenement

Hoe kan ik op de hoogte blijven van alle concerten in AFAS Live?

Via onze agenda kun je op de hoogte blijven van evenementen die in AFAS Live plaatsvinden. Wil je als eerste op de hoogte zijn van nieuwe concerten? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief

Ook kun je concertnieuws volgen via social media zoals Twitter, Facebook, Instagram en LinkedIn.

Wat is de minimale leeftijd om een concert te kunnen bezoeken?

De minimumleeftijd verschilt per evenement. Wij hanteren een adviesleeftijd van 16 jaar of ouder. Indien je nog geen 16 jaar bent, wordt aangeraden om samen te gaan met iemand die 18 jaar of ouder is.

Voor dance-evenementen en nachtfeesten geldt vaak een minimumleeftijd van 18 jaar. Je kunt klikken op onze agenda en kiezen voor de show waar je naartoe wilt. Indien er een minimumleeftijd wordt gehanteerd, staat dit nadrukkelijk op de evenementenpagina.

Tot hoe laat kan ik naar binnen?

Onze deuren blijven geopend gedurende de show. Je kunt dus ook later naar binnen dan de aanvangstijd, maar als je eenmaal binnen bent en naar buiten gaat, is het niet meer mogelijk om weer terug naar binnen te gaan.

Hoe laat begint een concert?

Vaak wordt een week voorafgaand aan het concert het tijdschema bekend gemaakt door de organisatie, dit plaatsen wij dan ook in de agenda op onze website.

Als er een voorprogramma bekend is, dan is de genoemde aanvangstijd de aanvangstijd van het voorprogramma en begint de hoofdact later.

Hoe laat is een concert afgelopen?

Dit verschilt per evenement. De eindtijd van een concert wordt meestal enkele dagen van te voren bekend gemaakt. Er wordt rekening gehouden met mensen die gebruik maken van het openbaar vervoer. Daarom wordt er door organisatoren geprobeerd om de concerten rond 23.00 uur te laten eindigen. De genoemde 'verwachte eindtijd' op onze site is dan ook niet meer dan de verwachting en een richtlijn. Bekijk onze agenda voor een eventuele tijdschema's.

Wat houdt de aftershow precies in?

Na afloop van (bijna) elk regulier concert vindt er in de isla Talent stage een aftershow plaats, waar Nederlands talent een optreden verzorgt. Iedereen die zin heeft om nog even na te genieten van de show is welkom. Er wordt muziek gedraaid en gespeeld in hetzelfde genre als het concert, dus zeker de moeite waard om even te blijven na de show. Het bijwonen van de aftershow is gratis. 

Er wordt gesproken over een evenement, maar het staat niet online.

Er worden alleen evenementen op onze website vermeld als deze door de organisator of promotor zijn bevestigd. Het gebeurt wel eens dat een artiest zich het recht voorbehoudt om de aankondiging van een concert als eerste op zijn of haar eigen site aan te kondigen. Blijf dus onze website controleren om te kijken via welke officiële kaartverkoper je kaarten kunt kopen en wanneer de kaartvoorverkoop begint.

Het concert is uitverkocht. Komen er nog kaarten vrij?

Wanneer een concert is uitverkocht, zijn er geen kaarten meer verkrijgbaar. Er wordt niet gewerkt met wachtlijsten. Is een concert uitverkocht, dan wordt dit op onze website aangegeven. We doen er alles aan om de website zo goed mogelijk up-to-date te houden.

In sommige gevallen komen last-minute kaarten vrij. De concertorganisator maakt dit bekend. Dit weten we echter nooit van te voren, maar houd onze social media in de gaten.

Afgelaste en verplaatste concerten

Als een evenement om wat voor reden dan ook wordt afgelast of verplaatst, wordt hiervan een melding gemaakt op onze website. De organisator/promotor van het evenement bepaalt hoe of wat er gedaan moet worden om eventueel restitutie te verkrijgen.

Organiseert AFAS Live alle concerten zelf?

Nee, AFAS Live is wel de locatie waar het evenement plaatsvindt, maar is in de meeste gevallen niet inhoudelijk betrokken bij de organisatie/productie en kaartverkoop van het evenement. Als je wilt weten welke organisator het concert organiseert waar jij heen wilt, kun je klikken op de evenementenpagina in onze agenda.

Locatie

Is er een plattegrond?

De indeling van de zaal wordt bepaald door de organisator van het evenement. De organisator is verantwoordelijk voor de indeling, vanwege de grootte van het podium. Dit is de reden dat er geen standaard plattegrond beschikbaar is op onze website met daarop alle rijen en stoelnummers. 

De plattegrond kun je vinden via de website van de ticketverkooporganisatie.

Waar kan ik het beste parkeren?

Je kunt de auto parkeren in de omliggende parkeergarages. De dichtstbijzijnde garages zijn: P3, P4/5 P6*. Klik hier voor alle informatie over de parkeergelegenheden. 


Zijn er hotels in de buurt?

Klik hier voor een overzicht van hotels in de buurt van AFAS Live.

Moet ik mijn legitimatiebewijs meenemen naar AFAS Live?

Ja, bij de toegangscontrole moet je een geldig legitimatiebewijs kunnen laten zien wanneer hierom wordt gevraagd, zoals een paspoort, ID-kaart of rijbewijs.

Faciliteiten

Wat mag ik niet meenemen naar binnen?
  • Rugtassen en/of weekendtassen. Handtassen mogen wel naar binnen, indien zij niet groter zijn dan A4 formaat en niet dikker zijn dan 10 cm.
  • Gevaarlijke voorwerpen, waaronder wapens, messen, (vlaggen)stokken, selfie-sticks, glas- en/of blik
  • Eet- en drinkwaren
  • Soft- en harddrugs en alcohol
  • Giftige, licht brandbare of licht explosieve materialen en vuurwerk
  • Skates, fietsen, steps, skateboards etc.
  • Eigen (opklapbare) stoelen/krukjes
  • (huis)dieren
  • Go pro toestellen, professionele foto- en video- en audio opnameapparatuur 
  • Alle overige zaken welke, naar het uitsluitende oordeel van de directie van AFAS Live en de door de directie van AFAS Live aangewezen personen, een gevaar kunnen opleveren voor de gezondheid, veiligheid en openbare orde
Hebben jullie kluisjes?

Wij beschikken over kluisjes. Je kunt een sleutel voor een kluisje kopen bij de kassa. 

Een kluisje kost zes euro, waarvan je twee euro borg terug krijgt bij de kassa. Voor dance-evenementen kost een kluisje tien euro waarvan je vier euro terug krijgt aan borg. Je kunt de sleutel van het kluisje na afloop van de show inleveren bij de kassa om je borg terug te krijgen.

Het is niet toegestaan om grote tassen mee te nemen naar de show. Handtassen met een formaat van maximaal A4 en circa 10 cm dik zijn uitgezonderd. Als je toch een tas mee wilt nemen en deze voldoet aan de voorwaarden, dan mag deze in een kluisje. Kluisjes zijn niet beschikbaar voor grote tassen, want de kluisjes bevinden zich pas na de controle.

De afmetingen van de kluisjes zijn: 50 X 23,5 X 25,5 cm. 

Let op: tijdens sommige concerten zetten wij geen kluisjes in. Neem contact op via info@afaslive.nl als je hier meer over wilt weten.

Hebben jullie een garderobe?

Garderobes 
Op elke verdieping van AFAS Live is er een garderobe. Het weghangen van jassen en het opbergen van kleine tassen is gratis. 

Let op: het is niet toegestaan om grote tassen mee naar binnen te nemen. Handtassen van maximaal A4 formaat en circa 10 cm dik zijn uitgezonderd en mogen wel mee naar binnen. 

Zijn er faciliteiten voor invaliden?

Iedereen is welkom in AFAS Live, daarom vinden wij het belangrijk dat het gebouw voor iedereen toegankelijk is.

Als je in een rolstoel komt, kun je zonder problemen naar de zaal vanuit de hoofdentree. Zowel de hoofdentree als de zaal zijn gelegen op de begane grond. Bij een standing show is het rolstoelpodium gelegen voor de tribune, achter in de zaal. Bij zittende shows zijn de rolstoelplaatsen voorin de zaal, aan de zijkant van de eerste rijen voor het podium. Als je gebruik wilt maken van het rolstoelplatform dien je rolstoel- begeleidersticket te kopen. Als je samen met een begeleider naar het concert wilt komen, dien je twee rolstoel- begeleidersticket te kopen (één voor jezelf en één je begeleider).

Als je als rolstoelgebruiker na afloop van het concert naar de aftershow in de isla Talent Stage (1e etage) wilt gaan, dan kun je gebruik maken van de lift. Verder is er op iedere verdieping een invalidentoilet beschikbaar.

Hoe kan ik betalen in AFAS Live?

Bij AFAS Live kun je met je bankpas of creditcard betalen, cashless dus. Dit kan bij alle barren en foodstands in onze locatie. Het voordeel is dat je geen contant geld hoeft te pinnen van tevoren. Je kunt cashless betalen als je beschikt over Maestro, VISA en Mastercard. 

Klik hier voor meer informatie. 

Verkoopt AFAS Live stoelverhogers?

Tijdens kindershows worden er in de Foyer van AFAS Live opblaasbare stoelverhogers verkocht. Deze kosten drie euro per stuk en zijn opnieuw te gebruiken.

Extra veiligheidsmaatregelen

Wat is het tassenbeleid in AFAS Live?


Houd er rekening mee dat het tijdens evenement niet is toegestaan om rugtassen en/of weekendtassen mee naar binnen te nemen. Handtassen mogen wel naar binnen, indien zij niet groter zijn dan A4 formaat en niet dikker zijn dan 10 cm. Er kan gefouilleerd worden en tassen worden gecontroleerd. De organisatie doet er alles aan om eventuele wachtrijen tot een minimum te beperken. Wij vragen je om tassen thuis te laten en vragen om begrip en medewerking.

Buiten de AFAS Live, is Lockerpoint ArenAPoort te vinden. Je kunt hier een grote locker huren voor het opbergen van bagage zoals rugtassen, weekendtassen, trolleys, een helm of koffers. De bagagelockers zijn altijd tot 1 uur na het evenement geopend. Bezoek de website van Lockerpoint voor meer informatie over de locatie, afmetingen van de lockers en de prijs.

Hoe hard staat het geluid?

Live muziek is onze specialiteit, dus houden wij het geluid (gemeten in "dB") gedurende een show voor de veiligheid nauwlettend in de gaten. Het geluid wordt gedurende de gehele show continu gemeten. Mocht de geluidsnorm onverhoopt toch worden overschreden, dan wordt er ingegrepen. Je kunt uiteraard zelf ook bijdragen aan de bescherming van jouw gehoor.

AFAS Live is een samenwerking met Thunderplugs aangegaan. De speciale oordoppen beschermen jouw oren niet alleen, maar het unieke filter zorgt er ook voor dat de muziek optimaal tot zijn recht komt. Zo geniet je veilig van jouw favoriete muziek. Thunderplugs oordoppen hebben een unieke pasvorm en zitten daarom als gegoten. Ze gaan bovendien lang mee. Daarbovenop zijn de oordoppen als beste uit de test gekomen bij Vara Kassa.

Thunderplugs oordoppen zijn verkrijgbaar bij alle kassa’s in de Entree en Foyer, deze kosten 10 euro. Dus neem geen risico en bescherm je gehoor!

Verkopen jullie oordoppen?

Ja wij verkopen oordoppen! AFAS Live is een samenwerking met Thunderplugs aangegaan. De speciale oordoppen beschermen jouw oren niet alleen, maar het unieke filter zorgt er ook voor dat de muziek optimaal tot zijn recht komt. Zo geniet je veilig van jouw favoriete muziek. Thunderplugs oordoppen hebben een unieke pasvorm en zitten daarom als gegoten. Ze gaan bovendien lang mee. Daarbovenop zijn de oordoppen als beste uit de test gekomen bij Vara Kassa.

Thunderplugs oordoppen zijn verkrijgbaar bij alle kassa’s in de Entree en Foyer, deze kosten 10 euro. 

Dus neem geen risico en bescherm je gehoor!

Horeca

Hoe gaat AFAS Live om met het 18+ horecabeleid?

Vanaf 2014 geldt de Drank- en Horecawet. Bezoekers onder de 18 jaar mogen geen alcohol meer bestellen of nuttigen. Het is belangrijk dat je altijd een geldig legitimatiebewijs bij je hebt. Bij twijfel zullen we daar om vragen. Het is verboden alcohol te kopen en door te geven aan bezoekers onder de 18. Bij constatering word je de toegang ontzegd. Dit geldt ook voor de bezoeker die alcohol aanneemt. Meer informatie hierover vindt je hier.

Mag ik zelf eten en drinken meenemen?

Nee, dit is niet toegestaan. Je kunt wel bij één van onze horeca-uitgiftepunten drinken kopen. Daarnaast beschikken we over een Grab and Go kiosk en mobiele foodstands in de Foyer, waar we elke concertavond een grote diversiteit van heerlijke, biologische producten tegen een vriendelijke prijs aanbieden. Van verse wraps tot ambachtelijke pizzapunten en van gezonde salades en smoothies tot black angus burgers. Geopend vanaf het moment dat de deuren open gaan tot het eind van het concert.

Kan ik vooraf een hapje eten?

Jazeker! In AFAS Live zijn diverse horeca-uitgiftepunten. We verkopen diverse non-alchoholische en alcoholische dranken. Alcoholische dranken worden alleen verkocht aan bezoekers vanaf 18 jaar. Bij twijfel vragen wij om een legitimatiebewijs.

In 2015 werd in onze locatie Restaurant First geopend, waar je terecht kunt voor een heerlijk 3-gangen menu vol bekende smaken in een nieuw jasje. Restaurant First bevindt zich op de eerste verdieping met uitzicht op onze Foyer. Restaurant First is een uur eerder geopend dan de zaaldeuren, zo kun je onbezorgd genieten van een diner en zorgen wij dat je op tijd voor het concert de zaal in kunt. Let wel; als je dineert in Restaurant First kun je niet eerder de zaal in dan het overige publiek.

Weinig tijd, maar wel zin in een verse maaltijd? Bezoek dan Grab & Go en de foodstands in de Foyer. Daar presenteren we elke concertavond een grote diversiteit van heerlijke, biologische producten tegen een vriendelijke prijs. Van verse wraps tot ambachtelijke pizzapunten en van gezonde salades en smoothies tot black angus burgers. Geopend vanaf het moment dat de deuren open gaan tot het eind van het concert.

Overig

Mag ik een camera meenemen?

Hoewel het fotograferen met mobiele telefoons nauwelijks is tegen te gaan, is fotograferen bij een concert officieel niet toegestaan. Het meenemen van selfie-sticks, professionele camera’s (met verwisselbare lenzen), film-, geluids-, go pro toestellen en andere beeldopnameapparatuur is niet toegestaan. 

Het is echter altijd aan de band zelf of het publiek tijdens het evenement foto’s mag maken. Het kan voorkomen dat op de avond zelf door de organisator besloten wordt dat camera’s niet worden toegelaten.

Mag er worden gerookt in de zaal?

Nee, AFAS Live is sinds 2008 een rookvrije locatie. In het gebouw mag niet worden gerookt.

Waar kan ik terecht voor verloren voorwerpen?

Ik ben wat verloren, wat nu?

Voor verloren voorwerpen kun je op werkdagen met onze receptie bellen: 0900-687 42 42 (€ 0,15 p/m). Kies optie '2', dan wordt je doorverbonden met de receptie van AFAS Live. Je kunt ook een email sturen: info@afaslive.nl, stuur daarbij een zo volledig mogelijke omschrijving van wat je bent verloren.

Doet AFAS Live ook aan MVO?

Ja, AFAS Live houdt zich steeds meer bezig met milieubewust en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Klik hier voor meer informatie.

Andere vraag

Heb je een vraag die er niet bij staat? Dan kun je ons een email sturen via info@afaslive.nl of bellen naar 0900 - 687 42 42 (€ 0,15 p/m). Kies optie '2', dan word je doorverbonden met de receptie.

English

Does AFAS Live organise events?

No, AFAS Live mainly serves as location for events organised by third parties. We are not involved in organising, ticket sales, etc.

Where can I purchase tickets?

Most events that take place in AFAS Live are events that are organised by third parties. AFAS Live is purely rented as a location and therefore is not involved in ticket sales. The ticket sales is organised by the organisor/promoter of the event, mostly TicketmasterCTS EventimPaylogicTicketscript or other channels. 

Each event that takes place in AFAS Live is listed on our website. Please click on the event of your choice and you will find information on where to order tickets (usually a direct link to the organiser's website).

Unfortunately more false or expensive tickets are offered on the internet. If you click on the orange button 'bestel tickets' (= order tickets) link on our website, you are assured you purchase tickets at the correct ticket fee and you are guaranteed to be in possession of a valid ticket.

What time does a concert start?

Please check the 'aanvang' (= start time) as listed per individual event on our website. The event usually starts off with a support act. Please check our website regularly for updates on support acts, start times, etc. AFAS Live is not responsible for an early/late start time.

What time does a concert finish?

This depends on the artists. AFAS Live advises organisers of events to take public transport timetables into consideration and we therefore recommend them to finish shows by 11pm.

Can I take photographs during the event?

Although we cannot prohibit the use of mobile phones, it's officially not allowed to take photos during an event. It is prohibited to bring (digital) cameras into the building and they will therefore be confiscated upon entrance. We refer to your ticket for more information about the do's and don't regarding photography.

Am I allowed to smoke in AFAS Live?

AFAS Live is a non-smoking building.

Can you check if my ticket is valid?

It is not possible to see whether the tickets are valid. Tickets can carry the correct logo and have all kinds of security features, but can still be invalid.

We advise you to only purchase tickets via the official ticket seller. On our website we always link to the official ticket seller, you can check the correct website when you click on 'bestel tickets'.

Can I show my ticket on my phone?

This depends on the kind of event. The ticketseller determines whether tickets can be scanned via your phone. We advise you to print out the tickets and take them with you. 

We suggest to contact the ticketseller directly to ask them if tickets can be scanned via your phone. 

Is there a map of the venue?

The set up of the venue is deteremined by the organizer of the event. There is not a standard map because this can be different each show. If the show is seated, there will be an online map at the website of the ticketseller. If this is not available, we advise you to reach out to the organization themself. 

If the show is not seated, it’s often general admission. This means you can choose to either stand or sit. The seats are located on the tribune and balcony in the back of the venue, and the ground floor will be standing. Seats can’t be reserved, so if you want to be seated we advise you to arrive early.

Cloakroom facilities and lockers

Lockers
At the box office you can buy a key, which costs 6 euros with a 2 euro deposit. Lockers at dance- and nightevents will cost 10 euros with a 4 euro deposit. After the event you can return your key at the ticket office/cash desk and get your deposit back. During some events lockers won’t be available.

Outside AFAS Live, Lockerpoint ArenAPoort can be found. You can rent a large locker here for storing luggage that is not allowed inside the venue, such as backpacks, weekend bags, trolleys, a helmet or suitcases. The luggage lockers are open until 1 hour after the event ends. Visit the Lockerpoint website for more information about the dimensions of lockers, exact location and the price.

Cloackroom
We have cloakrooms on every floor at AFAS Live. Leaving your jackets and bags in one of the cloakrooms is free.

NOTE:
It's not allowed to take large bags into AFAS Live. Handbags that fit within A4 size and are less than 10 cm thick are an exception to this rule. Please note, the cloakrooms and lockers are not available for big bags, only for small bags and coats. We do recommend leaving your big bags at home.

Where can I park my car?

There are a lot of parking facilities closeby AFAS Live (7.000 parking spaces). P6 is situated directly underneath AFAS Live but has limited capacity. Other parkings we recommend are P3 and P4/5. However, we recommend our visitors to travel to AFAS Live by Public Transport (station Bijlmer ArenA is a 2 minute walk).

Please note that during (football) events alternative parking facilities are offered in the ArenA area. 

Do you have a restaurant?

Yes we do. Restaurant First is the perfect spot where you can go for a delicious 3-course menu. Our restaurant opens an hour earlier than the doors for the show, so you can have a carefree dinner and be ready to enter the Black Box just in time for the concert.

You can reserve a table via restaurant@afaslive.nl

What to do when I lose my ticket?

AFAS Live is a venue that gets hired by event organisators. We don't organize events ourselves and we are not involved in ticket sales. Therefore, we advise you to reach out to the official ticket organization of the event.

If you bought an online ticket, try to log in on your account on the website of the ticket organization. Once that’s done, you can find your ticket there and redownload it.

What is the minimum age to visit an event?

The minimum age varies for each event and/or promoter. However, we use a recommended age of 16 years and older and under 16 accompanied by an adult.

For dance- and nightevents  you often have to be 18 years and older. If they do wish for a minimum age it will be mentioned in our agenda.

What can I NOT bring with me into the venue?
  • Backpacks or other bags bigger than the size of A4 and thicker than 10 cm.
  • Dangerous objects such as weapons, knives, (flag)poles, selfie-sticks, glas and/or tin-plate
  • Food and drinks
  • Soft- and harddrugs and alcohol
  • Toxic, combustible, explosive materials and fireworks
  • Skates, bikes, steps, skateboards
  • Folding chairs and stools
  • Pets (animals)
  • Go Pro’s, professional photo, video- and audio equipment
  • Every other object/case that could be dangerous for the health and safety of the visitors
Can I get in with someone else’s name on the ticket?

Most of the time it's not a problem to get in with some else's name on the tickets. Sometimes, at the request of the artist or organisator, the tickets are personalised. This means that the person whose name is on the ticket will have to show their ID when entering the venue. If this is the case we explicitly mention it on our website. 

Another question

Did you not find the answer to your question here? You can contact us via info@afaslive.nl or via our Facebookpage and Twitteraccount.