Heineken vertelt over 21 jaar partnerschap met HMH en AFAS Live

Terug naar overzicht

Heineken vertelt over 21 jaar partnerschap met HMH en AFAS Live

Inmiddels 21 jaar Heineken Music Hall en AFAS Live! Voor deze serie duiken we met verschillende coryfeeën de archieven in om terug te blikken op 2 decennia HMH/AFAS Live.

Als zestiende in de reeks laten we het woord aan Coen van Dun en Pascal Stolk van Heineken. Naamgevend sponsor tijdens de eerste 16 jaar van het bestaan van onze locatie en daarna nog steeds vaste leverancier van het meest geschonken drankje in AFAS Live.

‘Muziek is een hele belangrijke pijler voor ons dus we wilde absoluut een rol blijven spelen bij de locatie’.

Coen is inmiddels acht jaar werkzaam voor de brouwerij waarvan twee jaar als commercieel verantwoordelijke voor het events team van alle locaties in Nederland. De oplettende lezer valt dan direct op dat hij aan zijn nieuwe functie begon vlák voordat COVID-19 de sfeer kwam bederven. Vandaar dat de eerste show die Coen meemaakte in zijn nieuwe rol Stromae was in 2022. Pascal houdt zich bezig met de brand activation in veneus, tijdens evenementen en festivals. In die hoedanigheid komt hij alweer twaalf jaar bij ons over de vloer. Na een snelle rekensom blijkt dat die twaalf jaar goed zijn geweest voor meer dan 100 bezochte shows. Een mooie score.

Heineken stond en staat altijd voor innovatie en grootse ideeën. Een zaal met een capaciteit van 6.000 man in de hoofdstad die ook nog eens de thuishaven van het biermerk is en dan heel groot de naam erop. Dat sprak uiteraard nogal tot de verbeelding en zo kwam het tot stand dat Heineken naamgevend sponsor werd. In die begindagen kwam de brouwerij ook regelmatig met eigen evenementen en promotors. Zo regelde Pascal ooit dat de ‘Heineken International Day’ in onze zaal plaats vond. De UEFA was die dag uitgenodigd voor de pitch ten behoeve van een verlenging van de sponsorcontracten voor de UEFA Champions League. Welnu. We willen u als venue natuurlijk geen woorden in de mond leggen en zeggen dat het aan de locatie lag, maar die deal werd wel mooi bezegeld. Waarvan akte.

Na maar liefst 16 jaar kwam er een einde aan het naamgevende sponsorschap. Het betekende geenszins dat de samenwerking daarmee minder intensief is geworden.

Coen: ‘We hebben altijd heel goed contact gehad met de locatie dus toen de deal tegen zijn einde liep was de conclusie we met trots terug konden kijken op vruchtbare jaren en niet meer per se een naamgevend partnerschap hoefde te zijn. Het merk speelde toentertijd ook op zoveel verschillende platformen een rol dat de tendens was dat wanneer er een andere sponsor zich zou aandienen we hen die mogelijkheid dan graag gunden. Daarentegen is muziek wel een hele belangrijke pijler voor ons dus we wilde absoluut een rol blijven spelen bij de locatie’.

De brouwerij speelt dus als ‘schenk partner’ nog steeds een flinke rol. Men probeert altijd extra manieren te bedenken om extra traffic te genereren. Een uitverkochte show betekent tenslotte ook meer verkochte liters bier en op die manier wint iedereen. Coen: ‘We hebben als Heineken altijd die zichtbaarheid achter de barren, we hebben invloed op het assortiment en we kunnen altijd uitbreiden. Momenteel gaat het bijvoorbeeld vooral over de Speciaalbier Bar in de Foyer. We willen die vervangen en een nieuwe uitstraling geven. Dus we kijken altijd naar hoe we die traffic kunnen genereren naar AFAS Live en als bezoekers eenmaal binnen zijn willen we ze zoveel mogelijk laten genieten van onze producten’.

Café De Snor op de eerste etage in AFAS Live

Een ander voorbeeld van de voortdurende samenwerking en de kracht daarvan is het nieuwe paradepaardje ‘Café De Snor’. Toen twee jaar geleden de indoor rookruimtes verboden werden is die plek in AFAS Live omgetoverd tot een prachtige oude bruine Amsterdamse kroeg. Heineken heeft een aantal business units waarvan er een paar dichtgingen en daar stonden geweldige authentieke barren in. Met recycling als toverwoord zijn onze horecamanager René Borsboom en Pascal eens gaan kijken wat er te halen viel en zie: Behalve de vloer is alles wat je in Café de Snor tegen komt in zijn geheel overgevlogen vanuit de oude Heineken business unit. Of het resultaat er zijn mag laten we aan u, maar komt u vooral eens loeren op de eerste etage van ons pand. Houd er wel rekening mee dat wij niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor het feit dat u uw barkruk niet verlaten kan en daarom het optreden mist. Zoals dat gaat met mooie cafés, is betreden altijd op eigen risico.

De meest memorabele shows zijn voor Coen de shows tijdens ADE en het laatste concert van Stromae. Voor Pascal was het vooral een genot dat hij, als groot fan, John Mayer in een relatief kleine setting kon meemaken. Ook worden er onderling nog fraaie herinneringen opgehaald aan de legendarische Coen und Sander Fest avonden waar de mensen zo veel dorst hadden dat de tap(s) geen moment dicht zijn geweest.

Stromae op 27 februari 2022 en John Mayer op 13 januari 2010

Als uitsmijter volgt nog een fraaie herinnering aan een campagne van Heineken waar concertgangers in de Ziggo Dome gevraagd werden of degenen die de BOB waren zich konden melden bij de uitgang. Uit die club mensen werden er vier geselecteerd die met een auto vanuit de Ziggo Dome naar het loading dock van AFAS Live werden gereden. Daar stond de politie klaar met een blaastest en toen bleek dat er inderdaad geen alcohol in het spel was werden ze verrast door de voormalig autocoureur Robert Doornbos. Deze nam die mensen mee de Black Box in waar een heel kart parcours uitgezet was. Er werd een video van gemaakt met ‘don’t drink and drive’ en degene die het snelste de finish haalde in de AFAS Live kartbaan wonnen twee tickets naar de Grand Prix van Mexico. Mooie dingen.

Pascal: ‘Ik heb veel meegemaakt bij jullie. Ik vind AFAS Live een van de mooiste venues om een concert bij te wonen. Het is groot, maar het is intiem tegelijk en het geluid is geweldig. De mensen die er werken vind ik ook heel prettig om mee samen te werken’. Coen sluit zich aan bij de woorden van zijn collega: ‘AFAS Live is een hele grote locatie maar het is toch heel intiem. De samenwerking met jullie is heel prettig. Het is heel erg ons kent ons. Ik voel me altijd welkom’.

Proost heren. Op nog vele jaren.

Heb je al een kijkje genomen in onze tour door 20 jaar HMH en AFAS Live?

Meer

Inmiddels 21 jaar Heineken Music Hall en AFAS Live! Voor deze serie duiken we met verschillende coryfeeën de archieven in om terug te blikken op 2 decennia HMH/AFAS Live.

Als zestiende in de reeks laten we het woord aan Coen van Dun en Pascal Stolk van Heineken. Naamgevend sponsor tijdens de eerste 16 jaar van het bestaan van onze locatie en daarna nog steeds vaste leverancier van het meest geschonken drankje in AFAS Live.

‘Muziek is een hele belangrijke pijler voor ons dus we wilde absoluut een rol blijven spelen bij de locatie’.

Coen is inmiddels acht jaar werkzaam voor de brouwerij waarvan twee jaar als commercieel verantwoordelijke voor het events team van alle locaties in Nederland. De oplettende lezer valt dan direct op dat hij aan zijn nieuwe functie begon vlák voordat COVID-19 de sfeer kwam bederven. Vandaar dat de eerste show die Coen meemaakte in zijn nieuwe rol Stromae was in 2022. Pascal houdt zich bezig met de brand activation in veneus, tijdens evenementen en festivals. In die hoedanigheid komt hij alweer twaalf jaar bij ons over de vloer. Na een snelle rekensom blijkt dat die twaalf jaar goed zijn geweest voor meer dan 100 bezochte shows. Een mooie score.

Heineken stond en staat altijd voor innovatie en grootse ideeën. Een zaal met een capaciteit van 6.000 man in de hoofdstad die ook nog eens de thuishaven van het biermerk is en dan heel groot de naam erop. Dat sprak uiteraard nogal tot de verbeelding en zo kwam het tot stand dat Heineken naamgevend sponsor werd. In die begindagen kwam de brouwerij ook regelmatig met eigen evenementen en promotors. Zo regelde Pascal ooit dat de ‘Heineken International Day’ in onze zaal plaats vond. De UEFA was die dag uitgenodigd voor de pitch ten behoeve van een verlenging van de sponsorcontracten voor de UEFA Champions League. Welnu. We willen u als venue natuurlijk geen woorden in de mond leggen en zeggen dat het aan de locatie lag, maar die deal werd wel mooi bezegeld. Waarvan akte.

Na maar liefst 16 jaar kwam er een einde aan het naamgevende sponsorschap. Het betekende geenszins dat de samenwerking daarmee minder intensief is geworden.

Coen: ‘We hebben altijd heel goed contact gehad met de locatie dus toen de deal tegen zijn einde liep was de conclusie we met trots terug konden kijken op vruchtbare jaren en niet meer per se een naamgevend partnerschap hoefde te zijn. Het merk speelde toentertijd ook op zoveel verschillende platformen een rol dat de tendens was dat wanneer er een andere sponsor zich zou aandienen we hen die mogelijkheid dan graag gunden. Daarentegen is muziek wel een hele belangrijke pijler voor ons dus we wilde absoluut een rol blijven spelen bij de locatie’.

De brouwerij speelt dus als ‘schenk partner’ nog steeds een flinke rol. Men probeert altijd extra manieren te bedenken om extra traffic te genereren. Een uitverkochte show betekent tenslotte ook meer verkochte liters bier en op die manier wint iedereen. Coen: ‘We hebben als Heineken altijd die zichtbaarheid achter de barren, we hebben invloed op het assortiment en we kunnen altijd uitbreiden. Momenteel gaat het bijvoorbeeld vooral over de Speciaalbier Bar in de Foyer. We willen die vervangen en een nieuwe uitstraling geven. Dus we kijken altijd naar hoe we die traffic kunnen genereren naar AFAS Live en als bezoekers eenmaal binnen zijn willen we ze zoveel mogelijk laten genieten van onze producten’.

Café De Snor op de eerste etage in AFAS Live

Een ander voorbeeld van de voortdurende samenwerking en de kracht daarvan is het nieuwe paradepaardje ‘Café De Snor’. Toen twee jaar geleden de indoor rookruimtes verboden werden is die plek in AFAS Live omgetoverd tot een prachtige oude bruine Amsterdamse kroeg. Heineken heeft een aantal business units waarvan er een paar dichtgingen en daar stonden geweldige authentieke barren in. Met recycling als toverwoord zijn onze horecamanager René Borsboom en Pascal eens gaan kijken wat er te halen viel en zie: Behalve de vloer is alles wat je in Café de Snor tegen komt in zijn geheel overgevlogen vanuit de oude Heineken business unit. Of het resultaat er zijn mag laten we aan u, maar komt u vooral eens loeren op de eerste etage van ons pand. Houd er wel rekening mee dat wij niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor het feit dat u uw barkruk niet verlaten kan en daarom het optreden mist. Zoals dat gaat met mooie cafés, is betreden altijd op eigen risico.

De meest memorabele shows zijn voor Coen de shows tijdens ADE en het laatste concert van Stromae. Voor Pascal was het vooral een genot dat hij, als groot fan, John Mayer in een relatief kleine setting kon meemaken. Ook worden er onderling nog fraaie herinneringen opgehaald aan de legendarische Coen und Sander Fest avonden waar de mensen zo veel dorst hadden dat de tap(s) geen moment dicht zijn geweest.

Stromae op 27 februari 2022 en John Mayer op 13 januari 2010

Als uitsmijter volgt nog een fraaie herinnering aan een campagne van Heineken waar concertgangers in de Ziggo Dome gevraagd werden of degenen die de BOB waren zich konden melden bij de uitgang. Uit die club mensen werden er vier geselecteerd die met een auto vanuit de Ziggo Dome naar het loading dock van AFAS Live werden gereden. Daar stond de politie klaar met een blaastest en toen bleek dat er inderdaad geen alcohol in het spel was werden ze verrast door de voormalig autocoureur Robert Doornbos. Deze nam die mensen mee de Black Box in waar een heel kart parcours uitgezet was. Er werd een video van gemaakt met ‘don’t drink and drive’ en degene die het snelste de finish haalde in de AFAS Live kartbaan wonnen twee tickets naar de Grand Prix van Mexico. Mooie dingen.

Pascal: ‘Ik heb veel meegemaakt bij jullie. Ik vind AFAS Live een van de mooiste venues om een concert bij te wonen. Het is groot, maar het is intiem tegelijk en het geluid is geweldig. De mensen die er werken vind ik ook heel prettig om mee samen te werken’. Coen sluit zich aan bij de woorden van zijn collega: ‘AFAS Live is een hele grote locatie maar het is toch heel intiem. De samenwerking met jullie is heel prettig. Het is heel erg ons kent ons. Ik voel me altijd welkom’.

Proost heren. Op nog vele jaren.

Heb je al een kijkje genomen in onze tour door 20 jaar HMH en AFAS Live?

Heineken vertelt over 21 jaar partnerschap met HMH en AFAS Live