Heb je een vraag voor AFAS Live? Bekijk hier de antwoorden op de veelgestelde vragen. Heb je niet gevonden wat je zocht? Neem dan contact op via info@afaslive.nl.
In onze agenda kun je een link vinden naar de organisator van het concert of evenement (onder het blok met ticketinformatie). Hier vind je meer informatie over de officiële kaartverkooppunten. Let op: per evenement is er altijd maar 1 officieel verkooppunt.
Waar kan ik veilig kaarten kopen?
De kaartverkoop wordt door de organisator/promotor van het evenement
uitbesteed, veelal aan Ticketmaster, Eventim, de organisatie zelf of andere
officiële ticketbureau's. De kaartverkoop verloopt dus niet via AFAS Live.
Bij elk evenement op onze website staat vermeld waar je officieel kaarten voor het evenement kunt kopen. Meestal gaat dit online of telefonisch. De kaarten die gekocht worden via onze website, worden via de officiële verkoopkanalen verkocht, tegen de vooraf door de organisator van het evenement vastgestelde prijs. Op deze manier betaal je nooit teveel en is het 100% zeker dat het gekochte ticket geldig is. Mocht het evenement niet uitverkocht zijn, dan kun je kaarten kopen aan onze kassa op de avond wanneer het evenement plaatsvindt.
Weet waar je kaarten koopt!
Helaas worden er steeds meer valse of te dure kaarten aangeboden via
internet door niet officiële verkoopkanalen. Pas hiervoor op! Wil je
weten bij welke officiële kanalen je veilig kaarten kunt kopen? Ga dan
naar de website van Weet Waar Je Koopt.
Het is aan de tickets niet te zien of deze geldig zijn. Kaarten kunnen het juiste logo dragen en voorzien zijn van allerlei veiligheidskenmerken, maar toch ongeldig zijn.
Wij adviseren om enkel en alleen bij de originele kaartverkoper je tickets aan te schaffen. Op onze website linken wij altijd door naar de officiële kaartverkoper, hierbij koop je gegarandeerd officiële kaarten.Twijfel je? Check dan www.weetwaarjekoopt.nl om zeker te zijn dat je geen kaarten koopt van een zwarthandelaar.
Bij de meeste concerten kunnen rolstoelgebruikers (plus eventueel een begeleider) plaatsnemen op het speciale rolstoelpodium dat hiervoor gebouwd wordt. Het rolstoelpodium staat bij de meeste shows achter in de zaal, voor de tribune, en is makkelijk bereikbaar. De ingang en zaal is gelijkvloers. Je komt op een apart podium te zitten, waarbij je hoger zit dan het staande publiek. Je hebt dus goed zicht op het podium.
Als het een zittende show betreft, dan zijn er andere plaatsen gereserveerd voor rolstoelgebruikers. Je komt aan de zijkant te zitten van één van de voorste rijen voor het podium. Wanneer je kunt zien of een show in AFAS Live een zittend concert betreft? Er worden dan verschillende rangen (prijsklassen) genoemd bij de kaartverkoop, op de pagina van het event in onze agenda.
Verder is er op elke verdieping een apart invalidentoilet aanwezig en een lift. Voor parkeren met een invalidenkaart kun je hier kijken. Alle garages hebben mindervalide parkeerplekken. Onze hoofdentree ligt tegenover de ArenA, aan de andere kant van de ArenA Boulevard.
Wij verkopen zelf geen tickets en we hebben deze ook niet in ons bezit, daarom verwijzen we je door naar de kaartverkoper. Als je hardcopy tickets hebt besteld kun je het beste contact opnemen met de organisatie waar jij je tickets hebt gekocht.
Via de website van de kaartverkoper waar je (online) tickets hebt gekocht, kun je inloggen met jouw eigen account en je ticket opnieuw downloaden, opslaan en printen. Lukt dit niet? Dan kun je contact opnemen met de ticketverkoper.
Dit verschilt per evenement. De kaartverkoper van het evenement bepaalt of tickets via een telefoon gescand kunnen worden. Wij adviseren voor de zekerheid om de tickets uit te printen en mee te nemen.
Wil je toch weten of kaarten via een mobiel gescand kunnen worden, dan verwijzen wij je door naar de organisatie of de officiële kaartverkoper. Kijk hiervoor op de pagina van het evenement in onze agenda.
Vrije staan- en zitplaatsen houdt in dat je zelf kunt kiezen of je wilt staan of zitten bij een concert. We hebben in onze zaal naast plek voor staanplaatsen, ook een tribune beschikbaar met ruim 700 zitplaatsen. Daarnaast hebben we op de tweede verdieping een balkon, dit zijn ongeveer 650 zitplaatsen.
Het is niet mogelijk om zitplaatsen van te voren te reserveren. Als je graag wilt zitten, adviseren we om op tijd aanwezig te zijn, zodat je zelf een zitplaats kunt uitzoeken. De deuren van de zaal gaan meestal om 18.30 uur open (check voor de zekerheid altijd de agenda voor actuele tijden).
De minimumleeftijd verschilt per evenement. Wij hanteren een adviesleeftijd van 16 jaar of ouder. Indien je nog geen 16 jaar bent, wordt aangeraden om samen te gaan met iemand die 18 jaar of ouder is. Let op: Dit is een advies. Bij shows waar een leeftijdsrestrictie geldt, vind je dit terug op de pagina van het desbetreffende evenement.
Voor dance-evenementen en nachtfeesten geldt vaak een minimumleeftijd van 18 jaar. Je kunt klikken op onze agenda en kiezen voor de show waar je naartoe wilt. Indien er een minimumleeftijd wordt gehanteerd, staat dit nadrukkelijk op de evenementenpagina.
Onze deuren blijven geopend gedurende de show. Je kunt dus ook later naar binnen dan de aanvangstijd, maar als je eenmaal binnen bent en naar buiten gaat, is het niet meer mogelijk om weer terug naar binnen te gaan.
Vaak wordt een week voorafgaand aan het concert het tijdschema bekend gemaakt door de organisatie, dit plaatsen wij dan ook in de agenda op onze website.
Als er een voorprogramma bekend is, dan is de genoemde aanvangstijd de aanvangstijd van het voorprogramma en begint de hoofdact later.
Dit verschilt per evenement. De eindtijd van een concert wordt meestal enkele dagen van te voren bekend gemaakt. Er wordt rekening gehouden met mensen die gebruik maken van het openbaar vervoer. Daarom wordt er door organisatoren geprobeerd om de concerten rond 23.00 uur te laten eindigen. De genoemde 'verwachte eindtijd' op onze site is dan ook niet meer dan de verwachting en een richtlijn. Bekijk onze agenda voor een eventuele tijdschema's.
Na afloop van (bijna) elk regulier concert vindt er in de isla Talent stage een aftershow plaats, waar Nederlands talent een optreden verzorgt. Iedereen die zin heeft om nog even na te genieten van de show is welkom. Er wordt muziek gedraaid en gespeeld in hetzelfde genre als het concert, dus zeker de moeite waard om even te blijven na de show. Het bijwonen van de aftershow is gratis.
Er worden alleen evenementen op onze website vermeld als deze door de organisator of promotor zijn bevestigd. Het gebeurt wel eens dat een artiest zich het recht voorbehoudt om de aankondiging van een concert als eerste op zijn of haar eigen site aan te kondigen. Blijf dus onze website controleren om te kijken via welke officiële kaartverkoper je kaarten kunt kopen en wanneer de kaartvoorverkoop begint.
Wanneer een concert is uitverkocht, zijn er geen kaarten meer verkrijgbaar. Er wordt niet gewerkt met wachtlijsten. Is een concert uitverkocht, dan wordt dit op onze website aangegeven. We doen er alles aan om de website zo goed mogelijk up-to-date te houden.
In sommige gevallen komen last-minute kaarten vrij. De concertorganisator maakt dit bekend. Dit weten we echter nooit van te voren, maar houd onze social media in de gaten.
Als een evenement om wat voor reden dan ook wordt afgelast of verplaatst, wordt hiervan een melding gemaakt op onze website. De organisator/promotor van het evenement bepaalt hoe of wat er gedaan moet worden om eventueel restitutie te verkrijgen.
Nee, AFAS Live is wel de locatie waar het evenement plaatsvindt, maar is in de meeste gevallen niet inhoudelijk betrokken bij de organisatie/productie en kaartverkoop van het evenement. Als je wilt weten welke organisator het concert organiseert waar jij heen wilt, kun je klikken op de evenementenpagina in onze agenda.
De indeling van de zaal wordt bepaald door de organisator van het evenement. De organisator is verantwoordelijk voor de indeling, vanwege de grootte van het podium. Dit is de reden dat er geen standaard plattegrond beschikbaar is op onze website met daarop alle rijen en stoelnummers.
De plattegrond kun je vinden via de website van de ticketverkooporganisatie.
Je kunt de auto parkeren in de omliggende parkeergarages. De dichtstbijzijnde garages zijn: P3, P4/5 P6*. Klik hier voor alle informatie over de parkeergelegenheden.
Klik hier voor een overzicht van hotels in de buurt van AFAS Live.
Ja, bij de toegangscontrole moet je een geldig legitimatiebewijs kunnen laten zien wanneer hierom wordt gevraagd, zoals een paspoort, ID-kaart of rijbewijs.
Wij beschikken over kluisjes. Bij alle concerten/evenementen zijn kluisjes beschikbaar, tenzij anders is aangegeven bij de concertinformatie.
Je kunt een sleutel voor een kluisje kopen bij de kassa in de foyer. Een kluisje kost zes euro, waarvan je twee euro borg terug krijgt bij de kassa. Voor dance-evenementen kost een kluisje tien euro waarvan je vier euro terugkrijgt aan borg. Je kunt de sleutel van het kluisje na afloop van de show inleveren bij de kassa om je borg terug te krijgen.
De afmetingen van de kluisjes zijn: 50 X 23,5 X 25,5 cm.
Tassen groter dan A4 formaat
Grote tassen zijn niet toegestaan en kunnen niet in de lockers van AFAS Live worden opgeborgen. Enkel handtassen met een formaat van maximaal A4 en circa 10 cm dik mogen in een kluisje. Kluisjes zijn niet beschikbaar voor grote tassen, omdat ze zich pas na de controle bevinden.
Voor grote tassen kun je terecht bij Lockerpoint ArenAPoort. Je kunt hier een grote locker huren voor het opbergen van bagage zoals rugtassen, weekendtassen, trolleys, een helm of koffers. De bagagelockers zijn altijd tot 1 uur na het evenement geopend. Bezoek de website van Lockerpoint voor meer informatie over de locatie, afmetingen van de lockers en de prijs.
Bij de meeste shows maken we alleen gebruik van betaalde lockers. Mocht er wel gebruik worden gemaakt van garderobes, dan wordt deze info toegevoegd op de evenementenpagina.
Let op: het is niet toegestaan om grote tassen mee naar binnen te nemen. Handtassen van maximaal A4 formaat en circa 10 cm dik zijn uitgezonderd en mogen wel mee naar binnen.
Iedereen is welkom in AFAS Live, daarom vinden wij het belangrijk dat het gebouw voor iedereen toegankelijk is.
Als je in een rolstoel komt, kun je zonder problemen naar de zaal vanuit de hoofdentree. Zowel de hoofdentree als de zaal zijn gelegen op de begane grond. Bij een standing show is het rolstoelpodium gelegen voor de tribune, achter in de zaal. Bij zittende shows zijn de rolstoelplaatsen voorin de zaal, aan de zijkant van de eerste rijen voor het podium. Als je gebruik wilt maken van het rolstoelplatform dien je rolstoel- begeleidersticket te kopen. Als je samen met een begeleider naar het concert wilt komen, dien je twee rolstoel- begeleidersticket te kopen (één voor jezelf en één je begeleider).
Als je als rolstoelgebruiker na afloop van het concert naar de aftershow in de isla Talent Stage (1e etage) wilt gaan, dan kun je gebruik maken van de lift. Verder is er op iedere verdieping een invalidentoilet beschikbaar.
Bij AFAS Live kun je met je bankpas of creditcard betalen, cashless dus. Dit kan bij alle barren en foodstands in onze locatie. Het voordeel is dat je geen contant geld hoeft te pinnen van tevoren. Je kunt cashless betalen als je beschikt over Maestro, VISA en Mastercard.
Klik hier voor meer informatie.
Tijdens kindershows worden er in de Foyer van AFAS Live opblaasbare stoelverhogers verkocht. Deze kosten drie euro per stuk en zijn opnieuw te gebruiken.
Houd er rekening mee dat het tijdens evenement niet is toegestaan om rugtassen en/of weekendtassen mee naar binnen te nemen. Handtassen mogen wel naar binnen, indien zij niet groter zijn dan A4 formaat en niet dikker zijn dan 10 cm. Er kan gefouilleerd worden en tassen worden gecontroleerd. De organisatie doet er alles aan om eventuele wachtrijen tot een minimum te beperken. Wij vragen je om tassen thuis te laten en vragen om begrip en medewerking.
Buiten de AFAS Live, is Lockerpoint ArenAPoort te vinden. Je kunt hier een grote locker huren voor het opbergen van bagage zoals rugtassen, weekendtassen, trolleys, een helm of koffers. De bagagelockers zijn altijd tot 1 uur na het evenement geopend. Bezoek de website van Lockerpoint voor meer informatie over de locatie, afmetingen van de lockers en de prijs.
Live muziek is onze specialiteit, dus houden wij het geluid (gemeten in "dB") gedurende een show voor de veiligheid nauwlettend in de gaten. Het geluid wordt gedurende de gehele show continu gemeten. Mocht de geluidsnorm onverhoopt toch worden overschreden, dan wordt er ingegrepen. Je kunt uiteraard zelf ook bijdragen aan de bescherming van jouw gehoor.
AFAS Live is een samenwerking met Alpine aangegaan. De speciale oordoppen beschermen jouw oren niet alleen, maar het unieke filter zorgt er ook voor dat de muziek optimaal tot zijn recht komt. Zo geniet je veilig van jouw favoriete muziek. Alpine oordoppen hebben een unieke pasvorm en zitten daarom als gegoten. Ze gaan bovendien lang mee.
Alpine oordoppen zijn verkrijgbaar bij alle barren, deze kosten 14 euro. Dus neem geen risico en bescherm je gehoor!
Ja wij verkopen oordoppen! AFAS Live is een samenwerking met Alpine aangegaan. De speciale oordoppen beschermen jouw oren niet alleen, maar het unieke filter zorgt er ook voor dat de muziek optimaal tot zijn recht komt. Zo geniet je veilig van jouw favoriete muziek.
Alpine oordoppen zijn verkrijgbaar bij alle kassa’s in de Entree en Foyer, deze kosten 13,95 euro.
Dus neem geen risico en bescherm je gehoor!
Vanaf 2014 geldt de Drank- en Horecawet. Bezoekers onder de 18 jaar mogen geen alcohol meer bestellen of nuttigen. Het is belangrijk dat je altijd een geldig legitimatiebewijs bij je hebt. Bij twijfel zullen we daar om vragen. Het is verboden alcohol te kopen en door te geven aan bezoekers onder de 18. Bij constatering word je de toegang ontzegd. Dit geldt ook voor de bezoeker die alcohol aanneemt. Meer informatie hierover vindt je hier.
Nee, dit is niet toegestaan. Je kunt wel bij één van onze horeca-uitgiftepunten drinken kopen. Daarnaast beschikken we over een Grab and Go kiosk en mobiele foodstands in de Foyer, waar we elke concertavond een grote diversiteit van heerlijke, biologische producten tegen een vriendelijke prijs aanbieden. Van verse wraps tot ambachtelijke pizzapunten en van gezonde salades en smoothies tot black angus burgers. Geopend vanaf het moment dat de deuren open gaan tot het eind van het concert.
Jazeker! In AFAS Live zijn diverse horeca-uitgiftepunten. We verkopen diverse non-alchoholische en alcoholische dranken. Alcoholische dranken worden alleen verkocht aan bezoekers vanaf 18 jaar. Bij twijfel vragen wij om een legitimatiebewijs.
In 2015 werd in onze locatie Restaurant First geopend, waar je terecht kunt voor een heerlijk 3-gangen menu vol bekende smaken in een nieuw jasje. Restaurant First bevindt zich op de eerste verdieping met uitzicht op onze Foyer. Restaurant First is een uur eerder geopend dan de zaaldeuren, zo kun je onbezorgd genieten van een diner en zorgen wij dat je op tijd voor het concert de zaal in kunt. Let wel; als je dineert in Restaurant First kun je niet eerder de zaal in dan het overige publiek.
Weinig tijd, maar wel zin in een verse maaltijd? Bezoek dan Grab & Go en de foodstands in de Foyer. Daar presenteren we elke concertavond een grote diversiteit van heerlijke, biologische producten tegen een vriendelijke prijs. Van verse wraps tot ambachtelijke pizzapunten en van gezonde salades en smoothies tot black angus burgers. Geopend vanaf het moment dat de deuren open gaan tot het eind van het concert.
Hoewel het fotograferen met mobiele telefoons nauwelijks is tegen te gaan, is fotograferen bij een concert officieel niet toegestaan. Het meenemen van selfie-sticks, professionele camera’s (met verwisselbare lenzen), film-, geluids-, go pro toestellen en andere beeldopnameapparatuur is niet toegestaan.
Het is echter altijd aan de band zelf of het publiek tijdens het evenement foto’s mag maken. Het kan voorkomen dat op de avond zelf door de organisator besloten wordt dat camera’s niet worden toegelaten.
Nee, AFAS Live is sinds 2008 een rookvrije locatie. In het gebouw mag niet worden gerookt.
Ik ben wat verloren, wat nu?
Voor verloren voorwerpen kun je op werkdagen met onze receptie bellen: 0900-687 42 42 (€ 0,15 p/m). Kies optie '1', dan wordt je doorverbonden met de receptie van AFAS Live. Je kunt ook een email sturen: info@afaslive.nl, stuur daarbij een zo volledig mogelijke omschrijving van wat je bent verloren.
Ja, AFAS Live houdt zich steeds meer bezig met milieubewust en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Klik hier voor meer informatie.
Heb je een vraag die er niet bij staat? Dan kun je ons een email sturen via info@afaslive.nl of bellen naar 0900 - 687 42 42 (€ 0,15 p/m). Kies optie '1', dan word je doorverbonden met de receptie.
Wij begrijpen dat AFAS Live een aantrekkelijke locatie is voor schoolopdrachten en onderzoeken. In dit geval moeten wij jullie helaas teleurstellen. Wij krijgen namelijk erg veel van dit soort aanvragen van verschillende opleidingen.
De volle evenementenkalender van AFAS Live biedt hier al maanden geen ruimte voor en ook voor de komende maanden ziet het er naar uit dat er geen tijd overblijft om aan dergelijke leuke verzoeken onze medewerking te verlenen.
We wensen iedereen veel succes met zijn/haar schoolopdrachten!
No, AFAS Live mainly serves as location for events organised by third parties. We are not involved in organising, ticket sales, etc.
Most events that take place in AFAS Live are events that are organised by third parties. AFAS Live is purely rented as a location and therefore is not involved in ticket sales. The ticket sales is organised by the organisor/promoter of the event, mostly Ticketmaster, CTS Eventim, Paylogic, Ticketscript or other channels.
Each event that takes place in AFAS Live is listed on our website. Please click on the event of your choice and you will find information on where to order tickets (usually a direct link to the organiser's website).
Unfortunately more false or expensive tickets are offered on the internet. If you click on the orange button 'bestel tickets' (= order tickets) link on our website, you are assured you purchase tickets at the correct ticket fee and you are guaranteed to be in possession of a valid ticket.
Please check the 'aanvang' (= start time) as listed per individual event on our website. The event usually starts off with a support act. Please check our website regularly for updates on support acts, start times, etc. AFAS Live is not responsible for an early/late start time.
This depends on the artists. AFAS Live advises organisers of events to take public transport timetables into consideration and we therefore recommend them to finish shows by 11pm.
Although we cannot prohibit the use of mobile phones, it's officially not allowed to take photos during an event. It is prohibited to bring (digital) cameras into the building and they will therefore be confiscated upon entrance. We refer to your ticket for more information about the do's and don't regarding photography.
AFAS Live is a non-smoking building.
It is not possible to see whether the tickets are valid. Tickets can carry the correct logo and have all kinds of security features, but can still be invalid.
We advise you to only purchase tickets via the official ticket seller. On our website we always link to the official ticket seller, you can check the correct website when you click on 'bestel tickets'.
This depends on the kind of event. The ticketseller determines whether tickets can be scanned via your phone. We advise you to print out the tickets and take them with you.
We suggest to contact the ticketseller directly to ask them if tickets can be scanned via your phone.
The set up of the venue is deteremined by the organizer of the event. There is not a standard map because this can be different each show. If the show is seated, there will be an online map at the website of the ticketseller. If this is not available, we advise you to reach out to the organization themself.
If the show is not seated, it’s often general admission. This means you can choose to either stand or sit. The seats are located on the tribune and balcony in the back of the venue, and the ground floor will be standing. Seats can’t be reserved, so if you want to be seated we advise you to arrive early.
Lockers
At the box office you can buy a key, which costs 6 euros with a 2 euro deposit. Lockers at dance- and nightevents will cost 10 euros with a 4 euro deposit. After the event you can return your key at the ticket office/cash desk and get your deposit back. During some events lockers won’t be available.
Outside AFAS Live, Lockerpoint ArenAPoort can be found. You can rent a large locker here for storing luggage that is not allowed inside the venue, such as backpacks, weekend bags, trolleys, a helmet or suitcases. The luggage lockers are open until 1 hour after the event ends. Visit the Lockerpoint website for more information about the dimensions of lockers, exact location and the price.
Cloackroom
We have cloakrooms on every floor at AFAS Live. Leaving your jackets and bags in one of the cloakrooms is free.
NOTE:
It's not allowed to take large bags into AFAS Live. Handbags that fit within A4 size and are less than 10 cm thick are an exception to this rule. Please note, the cloakrooms and lockers are not available for big bags, only for small bags and coats. We do recommend leaving your big bags at home.
There are a lot of parking facilities closeby AFAS Live (7.000 parking spaces). P6 is situated directly underneath AFAS Live but has limited capacity. Other parkings we recommend are P3 and P4/5. However, we recommend our visitors to travel to AFAS Live by Public Transport (station Bijlmer ArenA is a 2 minute walk).
Please note that during (football) events alternative parking facilities are offered in the ArenA area.
Yes we do. Restaurant First is the perfect spot where you can go for a delicious 3-course menu. Our restaurant opens an hour earlier than the doors for the show, so you can have a carefree dinner and be ready to enter the Black Box just in time for the concert.
You can reserve a table via restaurant@afaslive.nl.
AFAS Live is a venue that gets hired by event organisators. We don't organize events ourselves and we are not involved in ticket sales. Therefore, we advise you to reach out to the official ticket organization of the event.
If you bought an online ticket, try to log in on your account on the website of the ticket organization. Once that’s done, you can find your ticket there and redownload it.
The minimum age varies for each event and/or promoter. However, we use a recommended age of 16 years and older and under 16 accompanied by an adult.
For dance- and nightevents you often have to be 18 years and older. If they do wish for a minimum age it will be mentioned in our agenda.
Most of the time it's not a problem to get in with some else's name on the tickets. Sometimes, at the request of the artist or organisator, the tickets are personalised. This means that the person whose name is on the ticket will have to show their ID when entering the venue. If this is the case we explicitly mention it on our website.
Did you not find the answer to your question here? You can contact us via info@afaslive.nl or via our Facebookpage and Twitteraccount.